Sunday, June 17, 2012

Kedamaian Madinah

(Suami saya dan rakan nya berlatar belakang kan Masjid Nabawi)

"TEMPAT YANG ADA DI ANTARA RUMAHKU DAN MIMBARKU ADALAH SATU TAMAN DARI TAMAN-TAMAN SYURGA"

Tenang nya Madinah. Hari-hari berlalu dengan pantas di sini. Sibuk dan hiruk pikuk trafik di mana-mana. Semua mengejar masa. Semua mengejar peluang yang di beri untuk memohon keampunan dari ilahi.

Namun, ketenangan di sini adalah luar biasa. Amat tenang sekali. Sukar di gambarkan oleh perkataan. Barangkali semua yang pernah berada di sini, merasai perasaan yang sama.

Tiada had masa untuk golongan Ar-Rijal beribadat di Raudhah. Namun ketetapan buat golongan An-Nisa terbatas. Lantas masa yang ada di gunakan sebaik yang mungkin untuk bertamu di taman syurga itu.

Pertama kali nya berziarah di Raudhah buat aku dan suami.

Seketika berhimpun bersama Ustazah Hamidah, pemimpin kami untuk masuk ke Raudah. Tazkirah pendek di luar Perkarangan Masjid Nabawi telah menyentuh sanubari.

Pagi yang hening. Suasana yang tenang. Sekawan merpati sedang asyik mematuk bijian yang di tabur kan. Sungguh tenang. Namun kami telah hadir dengan sedu-sedan.

Usai Tahyatil Masjid, kami beriktikaf sementara menunggu giliran untuk masuk ke Raudhah.

Terbayang di fikiran; di sini rumah Banginda. Pasti nya Baginda juga pernah lalu lalang di tempat sekarang aku sedang berteleku. Begitu juga dengan semua para ahli syurga yang lain, Saidatina Aishah, Saidatina Fatimah dan semoga aku mendapat berkat dari keunggulan peribadi mereka, juga bermohon syafaat dari mu Wahai Rasulallah !

Titis demi titis air mata jatuh jua. Dan lebih deras air mata ini bila berada di Raudhah !

No comments:

Post a Comment