Monday, June 18, 2012

Hari Ke-3 di Madinah ; Sekitar Ziarah Luar



Gambar Pertama di ambil bersama suami tersayang ketika di Madinah, di hadapan Hotel Durrat Al-Fayroz.

Ketika ini menanti bas yang di sediakan oleh Andalusia Travel and Tours bersama mutawwif bas 4, Ustaz Hussin.

Kenapa aku menulis di Blog ini perihal perjalanan ini ?

Jawapan nya kerana aku RINDU.

Dan jawapan kedua; kerana aku mahu kalian juga merasai Lambaian Kaabah, berasa tenang nya di dalam dakapan Madinah. Merasai betapa indahnya sewaktu menjadi Tetamu Allah lantas agar kalian juga jadi RINDU, sebagaimana aku di buru RINDU untuk kembali ke sana !

Moga InshaAllah, kita semua di undang lagi sebagai tetamu Ilahi.

Mudah-mudahan, Ameen !




Mak Yam (Pesara guru), saya dan Kak Wan (GPK 1 yang tegas). Kenangan terindah bersama. Ukuhuwah di Madinah.


Cikgu Shoufei, Cikgu Aiman dan suami saya. Kemana juga senantiasa bersama.

Ini lah Masjid Quba'. Keistimewaan masjid ini adalah, merupakan masjid yang pertaman di bina oleh Rasulallah bersama sahabat-sahabatnya ketika baru tiba di Madinah pada awal Hijrah. Dikenali sebagai masjid ke-4 termashyur, selepas Masjidil Haram, Masjid Nabawi dan Masjidil Aqsa.

Umrah masa cuti sekolah ini, di kelilingi para pendidik, guru ataupun murabbi yang kebanyakan nya berasal dari Pantai Timur Semenanjung Malaysia.

Macamana ? Dah mula rasa kan kehangatan kerinduan Madinah ?


No comments:

Post a Comment